Velikost, barevnost losů je libovolná, tvar stříbrošedého (nejčastěji) stíracího pole může být libovolný, ale nejméně 8-10 mm od okrajů.
Losy mohou být opatřeny čísly, výherním kódem, odtrhávacím kuponem - k podpoře prodeje, zvýšení návštěvnosti a k reklamě, k vytváření loajality a pozitivního vztahu k firmě.
Klasický reklamní los sloužící k podpoře prodeje
* s okamžitou výhrou
* s výhrou avizovanou na určitém místě v určitou dobu (výstaviště, hypermarkety..)
* s výhrou vystavenou na stránkách internetu
Sada losů s výhrou operativně dodanou
Jde o systém, kde výherce najde symboly, buď obrázkové nebo čísly 1, 2,3.... a na ukázce výhru A, B,C či D. Ty pořadatel soutěže upřesní až před soutěží (není vázán na jejich výrobu) a může je libovolně obměnovat.
Systém je doplněn o propagační plakáty, do kterých si pořadatel soutěže dodatečně DOPÍŠE, co které číslo anebo písmeno (A,BC,D) vyhrává (ukázkový obrázek)
Jde o pyramidovitě sestupnou sadu - příklad sestavy (která se početně může měnit podle potřeb zákazníka:
A = 1x hlavní výhra: ............
B = 4x vedlejší výhra: ............
C = 20x cena útěchy : ............
D = 200x nevýherní los
Výherní soutěžní arch
Pořadatel může podpořit prodej konkrétního zboží tiskem soutěžních archů s čtvercovými poli. Zákazník si za zakoupení 1 ks zboží setře u pokladny čtvereček a sleva je mu ihned odečtěna. Pokud si koupí více kusů, může si setřít více čtverečků a šanci vyhrát například 100% slevu je o hodně vyšší.